Intervjuunr 45

Tiina Mölder

Tiina Mölder

Küsimustele vastab Tiina Mölder. Tiina annab VHK gümnaasiumis teatriharu õpilastele ning Aiakese lasteaias mudilastele liikumistunde. Lühiajalise projektina juhendab ta Kaarli koolis loovtantsutunde.

Milline on Sinu missioon valitud erialal?

Ega ma iga päev ei mõtle, mis minu missioon on, aga kui peaksin välja ütlema, siis küllap ikka maailma paremaks teha.

Mis mind motiveerib?

Inimesed, kellega koos töötan; probleemid, mida lahendada. Enda asetamine olukorda, kus jah on öeldud või idee välja käidud ning nüüd tuleb diivanilt üles tõusta ja see mõte ellu viia. Nii protsess kui tulemus, mõlemad.

Inimesed. Hea tund sünnib õpetaja ja õpilaste vahelises koostöös. Õpetajana pakun välja teema või alguse või oma MIDAGI ning kui õpilased sellest kinni haaravad ja tegutsema hakkavad, inspireerib see mind kui õpetajat ning ma saan edasi minna ja vastu pakkuda. Sealt edasi ei saa juba õpilasi alt vedada, kui näen, et nad on huvitunud ja tegutsevad, siis on vaja aina ülesandeid, teemasid juurde mõelda ja välja pakkuda. Või siis annavad hoopis nemad minule neid teemasid ja ülesandeid.

Inspireerib, kui näen, et toimub edasiminek, areng.

Probleem võib olla inspireeriv ja käivitav.

Mõte.

Nali.

Liikumine on inspireeriv. Rütm, muusika, ruum, pilt.

Milline on Sinu sõnum 1) tantsuõpilastele 2) tantsuõpetajatele 3) tantsuga mitte kokku puutunutele

Ma ei eristaks tantsuõpilasi, -õpetajaid ja teisi inimesi.

Ükskõik, kas ma kohtun inimestega tunnis või etendusi tehes, tutvustan oma tegude ja sõnadega neile oma maailma. Kindlasti väga palju sellest, mis ma edasi annan, ei ole teadlik, aga teadvustanud olen endale selliseid “sõnumeid” (eks neid on veel palju):

  • julgusta oma mõtet
  • ära mine küünarnukkidega läbi elu, anna teisele ka ruumi
  • kontakt on oluline
  • koostöös sünnib ootamatuid asju
  • tantsust ja liikumisest võib rõõmu tunda
  • kõike ei pea nii surmtõsiselt võtma
  • äge on teha kukerpalli ka “vanana” – ei julge numbrit kirjutada, sest iga järgneva viie aastaga see numbriline piir nihkub edasi.