Tants tähendab hetkes viibimist. See tähendab paljude erinevate aistingute kuulamist, lastes sellel kuulamisel saada energiaallikaks, mis käivitab kõik tunded, vormid ja sisu. Sellegipoolest ei tohiks me kunagi unustada, kust me pärit oleme.
Kui minu käest küsitakse, millest mu töö räägib, on mu esimeseks vastuseks, et see räägib iseendast. Sellest, kuidas kõik selle elemendid liituvad, et narratiivi luua. Tantsunarratiivi suurusest, õrnusest, plahvatusliku jõu kasutamisest. Liigutuse, seade ja struktuuri otsingutest. Enda üle naermisest, dünaamikast, alahindamisest ja ülehindamisest, naudingu ja pingutuse ühendamisest ning iga tantsija hulluse, kire ja kujutlusvõime sublimeerimisest selgesse vormi.
Parimal juhul võib tants olla ülev, isegi kui see on täiuslikkusest kaugel. Peame seisma vastu konservatiivsele ja konventsionaalsele mõtteviisile, mis võrsub sageli tantsuharidusest ja väljaõppest, ning laskma lahti vanadest ideedest, et leida uusi ja paremaid. Ja me ei tohiks unustada iga päev natuke tantsida…
Ja me ei tohiks unustada iga päev natuke tantsida… ja mitte kunagi peegli ees.
Ohad Naharin on koreograaf, Batsheva Dance Company kunstiline juht ja Gaga-liikumiskeele looja.
1952. aastal Iisraelis Mizras sündinud Naharin liitus 1974. aastal vaatamata oma napile väljaõppele Batsheva Dance Company´ga. Juba esimesel aastal kutsus külaliskoreograaf Martha Graham teda oma truppi New Yorgis, kus Naharin tegi hiljem ka oma koreograafidebüüdi – see toimus Kazuki Hirabayshi stuudios aastal 1980. Järgmise aastakümne jooksul võis tema töid näha nii New Yorgis kui ka väljaspool Ameerikat, kaasa arvatud tantsulavastused, mille ta tegi Batsheva Dance Company, Kibbutz Contemporary Dance Company ja Nederlands Dans Theateri jaoks. Naharini lähedaseks koostööpartneriks oli tema esimene abikaasa Mari Kajiwara, kuni viimane suri 2001. aastal vähki.
1990. aastal nimetati Naharin Batsheva Dance Company kunstiliseks juhiks ja samal aastal asutas ta selle juurde noortesektsiooni Batsheva – The Young Ensemble. Sellest alates on ta toonud mõlema trupiga välja rohkem kui kolmkümmend tantsulavastust ja seadnud tantsunumbreid paljudele teistele lavastustele. Ta on teinud koostööd ka muusikute ja bändidega, kelle hulka kuuluvad näiteks The Tractor’s Revenge, Avi Balleli ja Dan Makov, Ivri Lider ning Grischa Lichtenberger. Maxim Waratti pseudonüümi all on ta komponeerinud ja kokku pannud mitmeid muusikalisi kujundusi omaenda lavastustele. Naharini tööd on võimalik näha mitmes filmis, mille hulka kuuluvad näiteks Tomer Heymanni „Out of Focus“ (2007) ja vendade Heymannide „Mr. Gaga“ (2015).
Lisaks lavastajatööle on Naharin välja arendanud Gaga, uuendusliku meetodi liikumise arendamiseks ja Batsheva tantsijate igapäevaseks treeninguks, mis on saanud rahvusvahelise leviku nii tantsijate kui ka mitte-tantsijate hulgas.
Nii Iisraeli kui ka USA kodakondsusega Naharin elab hetkel Iisraelis koos oma tantsijast ning kostüümikunstnikust abikaasa Eri Nakamura ja nende tütre Nogaga.